2024 vooruitkijker

Gepubliceerd op 31 december 2023 om 18:15

We weten allemaal hoe snel alles tegenwoordig vooruitgaat. In wetenschap, technologie en cultuur lijkt de vooruitgang steeds sneller te versnellen, daarom is het essentieel om op de hoogte te blijven van de huidige trends en ontwikkelingen. Hier zijn enkele gedachten over Fotografie Trends in 2024.

 

AI Domineert

AI gegenereerde content explodeerde in 2023, waarbij mensen zowel beelden als tekst creëerden en verbeterden met apps zoals Midjourney en Chat GPT. We verwachten dat dit zich zal voortzetten in 2024, met programma's die geavanceerder worden en moeilijker te detecteren zijn.

Adobe heeft al updates uitgebracht voor 2024, waaronder meerdere op AI gebaseerde functies die een gamechanger zullen zijn voor fotobewerking!

Daarnaast voorspellen we dat er volgend jaar veel meer regulering van op AI gebaseerde content zal plaatsvinden. YouTube heeft zojuist aangekondigd dat ze nieuwe labels zullen implementeren op door AI gegenereerde videomateriaal, zodat kijkers weten dat het op de een of andere manier is gewijzigd. "Specifiek zullen we van makers eisen dat ze melden wanneer ze gewijzigde of synthetische content hebben gemaakt die realistisch is, inclusief het gebruik van AI-tools" - YouTube 2023.

 

Gedurfde Kleuren en Gradients

We hebben al een enorme stijging gezien in de populariteit van gedurfde, effen kleuren en minimale set-styling. We voorspellen dat dit zal blijven, met producten als de belangrijkste focus.

Om de zaken een beetje op te schudden, verwachten we volgend jaar meer kleurovergangen te zien. Heldere en kleurrijke gradients zijn al een tijdje populair in de wereld van grafisch ontwerp en verpakkingen, dus we verwachten dat dit ook een trend zal worden in productfotografie!

 

Surrealisme

We voorspellen dat styling in productfotografie een element van surrealisme zal bevatten. Rekwisieten van ongebruikelijke vormen en maten kunnen worden gebruikt om enigszins surrealistische opstellingen te creëren, mogelijk met sterke 3D-elementen zoals blokken en sokkels. Dit kan worden gecombineerd met geometrische elementen, vormen en patronen voor een eigentijdse uitstraling.

Persoonlijke Evenementenfotografie

In 2023 hebben we een toename gezien in de vraag naar persoonlijke beeldcontent van evenementen en shows. Merken die deelnemen of aanwezig zijn bij evenementen willen hun ervaring delen op sociale media, en wat is een betere manier dan een foto van henzelf en hun producten ter plaatse?

In plaats van algemene 'sfeerbeelden' van evenementen en shows, verwachten we meer vraag naar unieke, merkspecifieke beelden, klaar om te delen op hun sociale platforms.

 

Educatieve Inhoud

We worden overladen met afbeeldingen, video's en advertenties elke keer dat we naar onze telefoons kijken, dus merken zullen nieuwe manieren moeten vinden om door de constante stroom van inhoud te snijden en inhoud te leveren die echt boeiend is.

We voorspellen dat productfotografie zich zal beginnen te verwijderen van de standaard studio-opnames en zich zal richten op het educatief informeren van de kijker. Dit kan worden gedaan via uitlegvideo's of recepten, om de kijker te laten zien hoe hun product kan worden gebruikt en hoe het hen ten goede zou komen.

Korte en pittige Reels zijn hier perfect voor, en helpen merkbekendheid en geloofwaardigheid op te bouwen door echte producten in gebruik te tonen.

Gebruikers gegenereerde inhoud is essentieel

2023 zag de opkomst van door gebruikers gegenereerde content, en we zien dit het komende jaar blijven groeien. 'Influencer'-stijl productfotografie zal hand in hand gaan met meer gepolijste studio-opnames, waarbij merken leren hoe ze de twee effectief kunnen combineren.

 

Duurzaamheid

Omdat iedereen zijn ecologische voetafdruk wil verminderen, voorspellen we dat merken zullen willen laten zien dat dit ook geldt voor hun productfotografie. Natuurlijke esthetiek komt waarschijnlijk in het spel, met aardse kleurenpaletten en materialen die worden gebruikt om een 'duurzaam' verhaal te vertellen.

 

Al met al kunnen we niet wachten om te zien wat 2024 brengt en deze nieuwe trends te introduceren! Check volgend jaar weer bij ons om te zien welke voorspellingen we correct hebben gemaakt.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.